01.07.2014

Munca-o placere!

Pana acum vreo 4-5 ani, la birou scriam si scriam si iar scriam la mana o gramada de acte si alte documente. Sunt econimista si eu personal tin doar o evidenta primara a contabilitatii firmei in care activez. Pe langa activitatile din fisa postului, insa, mai am o serie de responsabilitati ce presupun tinerea de evidente de tot felul, transmiterea de informatii, redactarea de documente in zeci de exemplare, gestionarea platilor, eliberarea de facturi, etc.
Doamne, nici nu vreau sa ma gandesc la receptia marfii realizata pe un soi de caiet urias gata tipizat extrem de scump, in 4 exemplare cu foi de indigo, de al 4-lea exemplar trebuia sa il scriu mereu din nou, ca nu se mai vedea mai nimic dupa cateva folosiri ale foilor de indigo. Iar daca aveam facturi cu multe sortimente de produse si depaseam 15 pozitii, plimba iar indigoul peste cate 4 foi, sa mai pot completa un rand... Iar daca greseam la aplicarea TVA-ului , de exemplu, sau la inmultire/ adunare si nu batea suma de pe receptie cu cea de pe factura imi venea sa imi smulg parul din cap intrucat trebuia sa o iau de la capat iar si iar pana depistam greseala.
Sa mai spun de retetar, la care socoteam luna de luna in caz ca se scumpea vreun produs si trebuiau modificate 100 de retete???
Si uite-asa munceam ca robul din greu, doar-doar o veni ziua in care sa reusesc sa-mi parasesc scaunul de la birou la ora potrivita.
In momentul in care ni s-a implementat un sistem informatic m-am uitat chioras.
Nu spun ca nu voiam sa invat ceva nou, dar chiar ma speriasem crezand ca ma depasesc noile informatii si ca nu ma voi descurca.
A fost un dar de la Dumnezeu. Nici nu pot exprima in cuvinte cat s-a schimbat viata mea de atunci. Calculele merg de la sine, erorile se modifica automat imediat ce depistez greseala, Excel-ul si Word-ul sa traiasca, e-mail-ul la fel. Nu mai am de intocmit sute de rapoarte manual, inventare de scris la mana, documente de scris de mana in 5 exemplare. Nu mai exista pierderi intrucat nu dau listare pana nu sunt sigura de corectitudinea datelor finale, nu ca atunci cand scriam din pix.
 Uneori chiar imi permit sa ma plictisesc;))) la munca, ceea ce n-as fi crezut ca e posibil.
Singurul lucru care s-a schimbat in birou la mine in afara de munca prestata sunt platile consumabilelor, care m-au pus initial pe ganduri, dar am aflat curand ca daca sunt tinute din scurt, nu costa atat de mult pe cat sunt de utilizate la momentul actual. Efectiv nu se mai poate trai fara acest stil de viata, mult mai placut si mai comod.
 De Cartuseria am aflat in cautarea unui furnizor pentru consumabilele mele de birou.
Plangandu-ma fetelor de la contabilitate ca la sfarsitul fiecarei luni calendaristice, rapoartele cerute de ele imi consuma cel putin doua cartuse de tus si doua topuri de hartie, mi s-a recomandat o imprimanta laser care sa imi ofere calitate si rapiditate cu costuri cat mai reduse.
Am achizitionat-o si deja am inregistrat o economie notabila, ca sa nu mai spun ca site-ul e o sursa buna de tot de tonere, de riboane, de hartie xerox si chiar de calculatoare de birou pentru ca da, le folosesc inca foarte des, sunt rapide si la indemana si cu cat au mai multe functii cu atat e mai bine.
Urmeaza sa imi comand si eu o imprimanta micuta pentru acasa si un aparat de laminat. Cei mici cresc si au tot mai des de informatii culese de pe internet pe care e musai sa le listez pe loc, pana nu le piere cheful, de planse, de fise, pe care sa scrie si sa deseneze, iar mai nou, sa poata scrie si sterge, daca fisele sunt laminate, putand astfel sa beneficieze amandoi de ele, dupa ce se plictiseste unul din ei, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu