21.03.2016

Cum se cultiva lastarii de floarea soarelui

Ia uitati ce am gasit aici, alaturi de cateva imagini foarte frumoase. Exact subiectul cu care ma 'muncesc'eu sa-l duc la capat de cateva luni de zile.

Lăstarii de floarea soarelui sunt delicioşi şi extrem de bogaţi în nutrienţi. Îi consum în salate, îi mănânc aşa simpli sau îi folosesc ca decor pentru diferite mâncăruri. Iarna mănânc mai mulţi germeni şi vlăstari decât în celelalte anotimpuri, datorită faptului că pe piaţă se găsesc puţine fructe şi legume locale. Multă vreme am crescut vlăstarii în tăviţe cu pamânt, dar de când am citit cartea lui Steve Mezerowitz - Germenii, mâncarea miraculoasă, folosesc o modalitate mult mai simplă.
  • Pun seminţele la înmuiat într-un borcan cu apă, de seara pâna dimineaţa. Atenţie la seminţe, trebuie să fie crude şi în coajă. Eu le cumpăr din piaţă de la ţărani.
  • Dimineaţa le clătesc şi le pun într-o sită de faină, le împrăştii pe toată suprafaţa, pun sita pe o tavă şi o aşez la lumină.
  • Pun sita sub jet mic de apă zilnic, dimineaţa şi seara.
  • Vlăstarii sunt gata în 9-10 zile. Eu îi culeg de obicei a 9 a zi, iar dacă mai sunt unii mai mici îi mai las încă o zi sau două să crească.
  • Se păstrează la frigider într-o caserolă până la 7 zile, dar la mine nu rezistă mai mult de 2 zile că sunt prea buni.
ziua 1

 ziua 2
 ziua 3
ziua 4
 ziua 5
 ziua6
ziua 7
  
ziua 8
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu