28.03.2014

De unde ne imbracam?

Inca de dupa Revolutie, Romania a fost impanzita de standuri si standulete, chioscuri si chiosculete, centre comerciale in care intreprinzatorii platesc o anumita chirie pentru privilegiul de a-si expune produsele intr-un soi de piata ambulanta, care mai de care mai aglomerata si mai kitch-oasa.
In orasele mari, din fericire au aparut centrele comerciale ce par a comercializa produse ceva mai acatarii, de care insa noi, locuitori ai provinciei nu ne putem apropia decat ocazional.
Recunosc, eu apelez frecvent la ele. Ca deh, nu imi cumpar zilnic haine si pot sa fac un- sa-i zicem sacrificiu( sa-i zicem doar, ca deh, cel putin in cazul meu, nu e vorba de nici o suferinta, poate doar cea a portofelului/ cardului, care ramane debusolat si in  pielea goala in urma interventiei mele;)
Perioadele mele preferate de asediu sunt toamna si primavara, cand se schimba sezonul si preturile devin mai prietenoase cu buzunarele noastre.
Toamna o iubesc eu si nu prea, ca deh, costumele de baie cumparate in septembrie nu prea ma ajuta pana le vine vremea, iar eu una am toate sansele sa nu le mai gasesc pana atunci.
Primavara insa e raiul meu. Nu cred ca isi poate imagina cineva vreodata cate chilipiruri mi-a fost dat sa indes in dressinguri de dragul unor produse care nu 'puteau' sa mai astepte nici o clipa. Cu iernile noastre lungi, am adunat anual pana la sfarsitul lui februarie de-a ghete, cizme si paltoane cat pentru 10 vieti.
Iubim asadar brandurile straine cu pasiune si suferim de zor atunci cand apare noua colectie de care cu greu ne putem apropia uneori.
Stim noi insa ca multe din aceste produse sunt realizate in Romania???
Nu o data mi-a fost dat sa descopar cu uimire eticheta Made in Romania la hainele preferate si am mai multe curele despre care nici nu as fi visat ca-s facute de manutele noastre harnice, daca nu as vedea cu ochii mei inscriptiile.
Norocoasa din fire, am mai descoperit comori in outleturi la noi in tara, fara a sti cu siguranta ca e by Zara,A&C,River Island sau Benneton . Nu stiu daca erau capete de stocuri, produse cu defecte, produse fara eticheta sau mai stiu eu ce, dar stiu ca erau productie romaneasca 100%care prin nu stiu ce minune nu fusesera instrainate.
Si mi-as fi dorit la maxim sa mi le pot cumpara dintr-un loc anume, frumos si aerisit, din tarisoara noastra, trudite de mainile harnice si talentate ale lucratorilor autohtoni, la preturi de care sa ne putem atinge la orice ora, fara a suporta taxe peste taxe nejustificate, doar pentru ca apare intr-un final firma care nu ne tine uneori de foame.
Unde vreau eu sa ajung? Uitati aici:

AfaceriTextile.ro – portalul de afaceri pentru industria usoara. Producatorii romani de haine, confectii si tricotaje merita sa fie promovati. Daca producatorii romani au o calitate recunoscuta si lucreaza pentru cele mai mari case de moda noi de ce nu putem cumpara direct de la producatori ?

Oare nu putem face nimic in acest sens? Eu cred ca da!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu