12.08.2013

Din nou la mare!



 

Am iubit marea de cand ma stiu. Am iubit si muntele in aceeasi masura, insa la munte merg mereu, asa ca vacanta fara putin soare, nisip si multa sare nu e vacanta pentru mine.
Cea mai frumoasa amintire o am din copilarie, poate era chiar primul an in care am vazut-o pe ea, pe regina vacantelor perfecte. Revad cu ochii mintii franturi si ma ajuta fotografiile facute atunci. Au trecut cel putin 25 de ani de atunci.
Eram atat de mica, in ochi mi se citea fericirea pura, fara nici un petec de hainuta de mine, doar o palarioara ce imi acoperea obrajii rosii, in timp ce munceam de zor sa-mi construiesc palatul;)
Din acea vacanta la mare m-am intors cu o papusa frumoasa foc, papusa care multi ani a stat cuminte pe mobila, cat mai sus, sa nu cumva sa o stric, la care ajungeam cu greu atunci cand eram singura acasa si pe care nu o mai puteam pune la loc;)))
 In timp, am vazut cam toate statiunile de la Marea Neagra, in concediile in care imi insoteam parintii sau mai tarziu, in taberele  pentru copii.
La Costinesti am ajuns tarziu, dupa ce am terminat facultatea si am putut pleca de capul meu, cu iubitul meu de mana. Poate si pentru ca mi-am dorit atat de mult sa ajung acolo, poate pentru ca era prima noastra vacanta impreuna, m-am simtit pentru prima data libera; eram atat de fericita si implinita.
Nu pot alege 100 de motive pentru care iubesc Costinestiul, d'apoi 10, sau 5, sau 3, insa pot spune ca e cea mai vie statiune, cea mai plina de viata si va ramane mereu ca fiind cea mai importanta pentru mine.
Pe www.Ecazarecostinesti.com am gasit o gramada de locuri de cazare. Nu stiam sa existe un asemenea site, atat de complex, ca dupa o simpla cautare sa ma aleg  cu vacanta rezolvata pe jumatate.
Pensiunea Steffano mi-a atras atentia prin imaginile postate. Imi place faptul ca este micuta, deci nu e mare aglomeratie si pentru noi e ideal ca locul in care alegem sa ne cazam sa fie intim si linistit. Amplasata fiind in Costinesti, are din start o bulina rosie din partea mea, pentru ca desi ne dorim liniste la locul de cazare, ca si statiune nu vom alege niciodata una aleasa prepponderent de persoane diferite mult de noi. Vrem sa fim inconjurati de tineri si se stie despre ei ca sunt tineri si nu au nevoie de multe pentru a fi fericiti. Important mai este si ca pensiunea detine restaurant, astfel incat sa putem lua un mic dejun rapid inainte de plaja, sau o masa calda la pranz.

Parerea mea despre Costinesti v-am zis-o deja si nu ma mai repet, insa referitor la litoralul nostru, vad tot mai des persoane care calatoresc  in strainatate atunci cand aleg vacanta de vara. Ma cam doare sufletul cand vad atata promovare pentru ale meleaguri, cand avem o tara atat de frumoasa, ce merita cu adevarat scoasa in evidenta.
Recunosc, am ales si eu in cateva randuri altceva, ca deh, tot omul spera la mai bine siii, daca reclamele anunta peste tot caini cu colaci in coada, cum era sa nu ma lamuresc de una singura?
Plus ca acum avem copii mici si am tot ales cu sufletul la ei si la nevoile lor.
Concluzia:  Avem o tara minunata, cu oameni deosebiti, care ne pot oferi mult mai mult decat ne ofera vecinii nostri, nu e pacat sa le umplem lor buzunarele, in timp ce litoralul nostru sta cuminte si ne asteapta sa-l alegem pe el.
Cum ar arata concediul la mare daca as avea norocul sa castig? O, Doamne, ar fi ca acea prima vacanta lipsita de griji din studentie. As lasa copiii cu bunicii fara macar a le spune unde mergem, mi-as lua minimul necesar de haine si de bani si pe ici ti-e drumul. As scapa de planificari interminabile si de mii de intrebari c'o fi bine, ca n'o fi,  as scapa de liste cu lucruri necesare si de bagaje care sa distruga masina sub greutatea lor si as fi libera din nou, chiar daca pentru scurt timp.

Multumesc Alice, pentru aceasta sansa, iar cei interesati intrati pe link pentru mai multe detalii.

2 comentarii: