06.06.2013

Permisul de conducere

Imediat ce am implinit 18 ani, mi-am dorit sa incep scoala de soferi, sa imi pot obtine permisul de conducere.
Pe atunci inca nu era moda aceea de a merge cu masina la scoala (asa cum sunt acum parcarile din preajma liceelor: neincapatoare), insa tot ne doream sa avem permisul in geanta in cazul in care taticul era in toane bune sa ne predea masina pentru cativa kilometri, sub stricta lui supraveghere.
Am mers la toate orele de legislatie, am invatat dupa vreo 4 carti diferite, ale caror titluri se vehiculau ca ar fi cele potrivite, insa am avut ghinionul sa intru in panica la primirea chestionarului cu nr 13. Colac peste pupaza, cu emotiile examenului si a nr chestionarului, intrebarile erau toate atat de lungi ca nici nu ma puteam concentra. Am iesit din examen suparata, stiind ca voi pica si muream de rusine la gandul ca nu eram sigura pe multe intrebari si as fi putut pica cu un nr foarte mic de puncte. Am stat morcovita pana au inceput sa ne strige. Spre mirarea mea, picasem cu 21 de puncte. Rusinea a pierit pe loc si mi s-a instalat in suflet o ciuda teribila. Pentru 1 punct trebuia sa o iau de la capat cu toate.
Mi-as fi dorit sa am siguranta lucrurilor invatate. Aveam acum si mai multe carti. Unele dintre ele erau depasite si ma incurca teribil sa gasesc informatii care se bateau cap in cap sau intrebari a caror cheie era gresita si in momentul in care ma verificam mai rau ma ameteam.
 Am luat pana la urma permisul,cu 25 de puncte la sala dar numai eu stiu cate nopti am pierdut si cate emotii am avut din nou.
De cativa ani, insa examenul nu se mai da pe chestionare tiparite, ci on line. La  iesirea din sala, candidatul deja stie rezultatul, nu mai trebuie sa astepte ore in sir, sa-i fie verificat manual chestionarul de catre organele de politie.
Mi se pare foarte interesant si faptul ca acum se pot face simulari ale examenului din linistea casei, fara vizite nesfarsite la sala de legislatie din cadrul scolii de soferi alese.
Pe site-ul Permis de conducere este o sectiune Curs de legislatie rutiera, unde toate informatiile sunt actualizate si corecte, ceea ce e un real ajutor pentru cei ce vor sa aiba siguranta ca vor lua permisul din prima.
In acelasi timp este sectiune de Chestionare, ceea ce din nou e un lucru incredibil. 'Pe vremea mea' nu exista asa ceva, nici macar in varianta tiparita, , pe cand la cea on line nici nu as fi putut visa. As fi stat o saptamana cu ele in brate non stop si cu siguranta cand ieseam din sala de examen mai putin de 26 de puncte nu aveam voie sa fac.
Cand mama mea a decis ca isi doreste si ea permis, desi trecuse de prima tinerete si niciodata nu a avut valente pentru condus, i-ar fi fost de mare ajutor sectiunea de Intrebari explicate. Avea mereu nelamuriri si mereu ma  intreba pe mine, care la cativa ani buni de la luarea permisului, fara a conduce vreodata, e clar ca nu ii mai puteam fi de mare ajutor.
In concluzie, apelati cu incredere la site-ul Permis de conducere, veti avea succesul garantat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu