08.11.2017

Probleme cu dintii

In Weekend am simțit un usor disconfort la dinții din fata. Fiind îmbrăcați si având de fel sensibilitate la ei, m-am plâns soțului, care m-a si programat la dentist. Era destul de aglomerat si mi s-a zis sa vin undeva la sfârșitul săptămânii viitoare.
Am facut in prealabil o radiografie la întreaga gura. A durat maxim 10 minute si a costat 50 de lei. Doctorița a primit rezultatul instantaneu pe e-mail si ne-a si sunat.
Sinceră sa fiu, m-a speriat. Augmentin începând cu acel moment si programare de urgenta a doua zi pana-n prânz. Adica ieri.
Domeniul asta ma sperie in mod deosebit si cum de fel sunt o fire panicoasa, cu atat mai mult.
In fata doctoriței insa m-am vazut mai linisitita. Sper sa fiu astfel pana la capat.
Ieri mi s-a facut o incizie, pentru a elibera Punguța cu surprize ce se acundea la rădăcina unuia din dinții din fata, in țesutul moale, de fapt sursa disconfortului simțit de mine.
 M-a costat 70 de lei, s-a folosit o lama si s-a facut sub anestezie. In mod normal e de ajuns un puf de spray, insa eram prea agitata.
Pe film nu apare decat problema ce afectează osul, ce se afla la celălalt dinte si pentru care mi s-a grăbit intervenția.

Pentru ca nu e totuși foarte clar de unde pleacă totul, voi repeta radiografia, insa doar pentru dinții cu problema. De aproape probabil se va vedea exact ce si de unde vine.

Faptul care ar fi trebuit sa ma avertizeze de apariția problemei ar fi fost gingiile inflamate , vinete si cu sângerările apărute la periaj. Le-am ignorat, am neglijat cu totul dantura din motive diferite si am ajuns aici.

Așadar săptămana viitoare pe vremea asta o sa fiu un munte de nervi.
Marti voi fi pregătită de doctorița pentru intervenția de miercuri a chirurgului. Nu stiu alții cum sunt, insa pe mine chiar si numai cuvintele astea ma îngrozesc.
O sa o iau insa ca atare si o sa astept nimic altceva decat sa imi vad problema rezolvată.
Intervenția pe care o voi suferi se numește rezecție.
Cu o zi inainte de ea voi începe sa iau antibiotic, tot Augmentin, insa de data aceasta pentru 7 zile.
Am intrebat si mi s-a spus ca este in sine o decopertare a rădăcinii dintelui, care ar trebui sa dureze undeva la 20 de minute, sub anestezie, timp in care se chiureteaza zona afectată astfel încât sa rămână osul curat.
Ulterior , in timp, osul se va regenera si golul ramas se va umple singur.
Dupa rezecție ma voi umfla, ma voi umfla , pana cand va începe sa cedeze inflamația si pana lunea următoare sa fiu capabilă sa ies din casa , sa merg la munca.
Urmează apoi partea estetica, de care voi putea spune ceva doar cand voi STI ca am scapat de infecție.

Acestea sunt gânduri la rece, scrise asa cum le-am reținut, ca si cum sunt detașată de problema.
De fapt astept sa treaca, sa pot sa scriu partea reala, a ceea ce voi trai de fapt.
Nu voi căuta pe internet, cum am fost mereu predispusă. M-am speriat întotdeauna foarte rau atunci cand am facut-o, astfel încât acum voi merge inainte orbește.

Sper sa fie bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu